Followers

Thursday, February 14, 2013

Kanak-Kanak

Konbawa tomodachi

Anata genki desu ka?

Momo genki desu...:)

genki watashi sepak terajanghi anata sepatah harampa tak pahamta...

abaikan kemerapuan ini....

Yerrr... begini lah nasib seorang dewasa yang mengalami tekanan emosi kanak-kanak yang melampau-lampau..

Seronok jadi budak-budak.. ekau tak pelu nak pikir utk carik.... 


Lu duduk rumah pun confirm parent lu bagi lu...


Hang tak perlu nak amek taw tentang...


Kau mintak apa-apa jak tauk...


Most of all... you never ever need to think about....


and also....


kita berkawan.. we fight... kau nangis.. and shout... aku tak kawan dengan kau lagi!!!!

suddenly.. 2 minutes ago...they playing together again... and the fight.... just left behind... (terok bebeno english aku nih)

semua disediakan oleh ibu bapa...baik makanan, minuman, ke sekolah dan aktiviti harian...

dan sudah pasti masa kita bersama ibu dan ayah lebih panjang jika dibandingkan dewasa ini...betul tak?

dan pada mereka yang sudah kehilangan ibu atau ayah..pasti merindui kasih sayang yang 

ye..ye..aku tau..kita hidup pandang ke hadapan dan bukan terjenguk-jenguk ke belakang mencari apa silapnya di masa lalu.

jika satu hari lampu ajaib terjatuh depan aku.. ingin aku nyatakan...

" ehhh boleh tak cipta mesin masa sebab aku nak balik tengok zaman kanak-kanak..."



apa motif entry ni pun aku tak pasti...

terima kasih.

Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

6 pekopon comel mengomel:

michelle De hunny said...

apakah bahasa atas ya ka? :D
kmk tauk motif entri tok,momo jeles ngan mbiak ya.haha..

mun boleh kmk maok jadi mbiak agi, :D

zie marziah said...

apo kono ko momo?
stress keje ke?eh mcmana jadi cikgu bebudak?ok x?

Mrs Velentine said...

nda marah DBP kalau baca ni,,teruk bahasa mu ni dik..hehe..mau jadi mama budak sudah nda boleh undur tue masa..hehe

Farra N said...

asuk ya.lawak comel btl.hahahhahahaha

Sue PeLik said...

hahaha betul tuh. aku setuju sangat2 huhuhuu. entry best neh. huhuhu

hainom OKje said...

Mmg betul ....seronok jadi kanak kanak ni...tak yah fikir masalah....yg dia tau makan , main, mintak duit...Ah seronoknya momo