Followers

Tuesday, September 25, 2012

Sesi Regangkan Otak di Petang Hari

Aku ada dua test bagi regangkan sikit otak2 di petang hari ini..

Adakah otak kita berfungsi dengan betul? Atau sebaliknya?

 #sambil besarkan bijik mata#

1. Kira F dalam ayat di bawah. Jangan menipu. Tuhan marah. 

How Many f's

FINE POINT

It is easy to miss the finer
points in life. Folk are
frequently guilty of falling
into this trap.

dan ini..

Finished files are the
result of years of scientific
study combined with the
experience of years.

2. baca ayat pada gambar - Paris in the spring (sepantas kilat menyambar)

paris in the spring


Sementara fikir tu.. meh tengok ilusi-ilusi yang menipu mata kita.

lines

how-many-faces-in-this-image-optical-illusions.jpg
BERAPA JUMLAH WAJAH DALAM GAMBAR INI?

hugging-illusion-newopticalillusions-com

Water In Cup illusion-newopticalillusions-com

Small Eiffel Tower-Illusion-newopticalillusions-com


Drawings By Humberto Machado
BURUNG ATAU WAJAH MANUSIA?

flower girl illusion

Man With A Saxophone or Lady's Face
WAJAH SEORANG WANITA ATAU PEMAIN SAXOPHONE?

dah fikir dah puzzle senget aku rompak kat google tu? senang je kan. tapi still normal people made mistake. like me and you. ahaks. untuk puzzle yang pertama.. ada 8 huruf F kesemuanya. Kebiasaan manusia akan kira ada 7. Paling teruk pun 1. 

How Many f's

FINE POINT

It is easy to miss the finer
points in life. Folk are
frequently guilty of falling
into this trap.

percaya atau tidak puzzle yang aku tandakan merah kat atas ni, masih mampu menipu kita meskipun dah ditanda huruf F tu dengan warna merah. 

#aku kira.. ingat ada 9 F#


Untuk puzzle ke dua, ada 6 huruf F kesemuanya. Normal mungkin akan kira sampai 3. Kalau abnormal. mungkin akan nampak ada 4 je.

Finished files are the
result of years of scientific
study combined with the
experience of years.


Kalau aku cakap aku abnormal? korang gelak tak? 


Last one, Paris in the spring. kalau korang tak menipu dan baca sekilas.. mesti korang akan baca PARIS IN THE SPRING. hakikatnya... PARIS IN THE THE SPRING. Kan?




sekian. buat hari ini. kerja bw tergelanda sementara waktu sebab telah dirampas hak keistimewaan dari bb yang sangat "baik hati"

btw, aku akan pergi kursus for 1 week starting next week. so usah dicari diri ini. ceh.. macam la orang nak cari aku sangat kan? 

chiao!









sumber


Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

21 pekopon comel mengomel:

ZieMarziah said...

huh mmg abnormal hahaha cerah sat bijik mata yg dah mula layu ni:)

*eh dah tukar wajah ye*

Azee Hana said...

aah la,,saya bace paris in the the spring..haha...juling mata tengok illusion..haha

Zyra Roxx said...

gua poning @,@

meronta2 otak gua mintak kuar, kahkah!

haryati said...

memang mujarab....

Anonymous said...

poning KA !

Everything's Everythings said...

Wahhh hebat juga kau boleh trick aku mcm ni..
ak kira tu dpt 6 dan 3 =.="
2 kali kot aku kira haha

Mrs Velentine said...

hahaha...aku punya semua out..hahaha

Mrs Velentine said...

hahaha...aku punya semua out..hahaha

BERT said...

mmg menguji minda!

NasQ said...

aduyai... tercedera otak aku berfikir entry ni...

Cikrosecute said...

Kreatiflah gambar2 tue...

Chic Na said...

pening la mata tengok pict2 tu. huhu..

Unknown said...

hehehe..bsela..nak bace laju je..smpai xsedar ade the lg satu..

syakirahmn said...

yg f tu xdpt betul -,-

haha. paris tu ponnnnn

saje je game ni nipu org XD

Afiqah said...

hahahaha. lukisan tu nampak kreatif lerr. nak nak yg gambar2 tuu

dya nasir said...

tdi tu gambar burung, pemain saxophone

nursuriani said...

memang teregang betoi otot2 aku neh baca tulisan2 bi neh. hukhukhukhuk

Unknown said...

f kamek kira betol. hehe :P
kursus kat cney? cehh mok taok juak bah =D
I'll be missing u =D

Unknown said...

yes sy kira F betul..hehe

-meeSUPERGIRL- said...

terima kasih sb mngembangkan otak sy. Haha

Unknown said...

haha, lyla kira F betul.. tapi THE THE spring tu salah.. gelak besar bila tengok jawapan dia.. haha.. adeh..