Followers

Wednesday, September 19, 2012

Pengalaman Pertama: Bawak Moto


Walaupun umur aku sekarang mencecah ratusan tahun, aku still tak ambik lesen lagi sebab kekurangan konfidenannya.

maka dengan kegagahan yang ada.. aku mintak tolong sepupu aku ajar aku bawak moto. Dah la baru balik kerje. Dengan laptop lagi dekat belakang. Dengan pakai baju kurung nya. Memang brutal.

Untuk permulaan, dia suruh aku bawak moto waktu otw nak balik rumah. Chill la. Jalan kampung kot. Tak banyak kereta. Kata diri sendiri.

Maka.. start la enjin moto.. Broommmmmmmmmmmmm

Alamak...terpress lebey pulak.. Terus tangan aku kena pukul. Laa..mana aku tau kena pulas sikit je...

Dan moto itu berjalan... dengan kegelakan kami yang tahap melampau. Dengan air mata yang berderaian jatuh dan perut yang senak sebab tak henti ketawa aku bawak moto. Entah macam mana boleh tangan aku terpeleot skit sebab nampak van lalu sebelah kiteorg.. dan kami hampir langgar pokok pisang sebab kenevesan aku tahap melampau. 

Pastu kitaorang balik rumah dengan selamat (sebab sepupu bawak). Lepas tuka baju, aku teruskan lagi pengajian aku bawak moto ke tempat yang sunyi dan tak dak kereta lalu. Dan akhirnya.. Yeay!!! aku berjaya bawak moto. Tapi tak la pro sangat. Stil kene praktis lagi. Hikhik..

Moto idaman aku? 



bila aku nak kaya ni???




pstt.... orang cakap..kalau reti bawak basikal, reti la bawak moto. 

Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

15 pekopon comel mengomel:

nur anis said...

nanti dah expert, jom rempit...hihi

:: Mrs.Eady :: said...

jeles nyer dgn perempuan pandai bwk motor nie..hehehehe..sb sendiri tak pandai!

teratak hati said...

Tak reti bwk moto..dulu nk bljr 2 kali jatuh smpai lebam kena hempap moto..terus tk nk bljr dh..

duniafana said...

bw pelan2 ek jgn jd minah rmpit

Everything's Everythings said...

Aku waktu awal2 bwk motor mana reti tukar gear.. pakai je gear satu lepas tu pulas tu sehabis boleh =.="
dari jauh lgi org dh dengar bunyi aku bawa motor..

Detective Fiqa said...

wahhh. hahahaha yeke? tapi tgk org yg takpndai bawak basikal boleh je bawak moto hahaha :P.
df pon nak amik lesen keta minggu depan.insyaAllah

Fiza Suhaimi said...

ambik lesen kereta sekali.. 4 tayar tak bahaya sangat.. kalau 2 tayar boleh jatuh.. hehehe..

Mrs Velentine said...

nasib pokok pisang..kalau langgar benda lain..hish2..

Akak smpi skg x reti bawak motor

Nurul ain said...

awak perempuan kan dear... drpd motor, better ambik lesen kereta.. tak pun 2-2 sekali... :)

shiyda said...

jom naik moto same2 ! :)

khairolina said...

hahaha.. best tau bawa motor.. jomm merempit... motor la kendraan aq g keja...hew2

BERT said...

haha.. lame2 nanti pandai la tu.. sy masa remaja dulu pandai la bawak moto.. dah tua camni.. lupe plak dah bawak moto.. suke merempit pkai kete jela hehe,, amik la lesen cepat2..

dya bunga said...

dya smpai skrg xreti bwk moto

Tukang Karut said...

kalau tak yakin jangan bawak motor... sangat bahaya...

kaishin said...

memula je tu..nnt dah pandai leh la merempit hehehe