Followers

Wednesday, April 18, 2012

Bosan!!


Dear Bloggers..

Kebelakangan ini makin hangat pulak kan kedengaran di berita tentang POLITIK. mana-mana yang tak minat memang conform akan tutup televisyen. tak pun tutup radio. Mudah bukan? (ikut slang iklan bebudak soflan)

 Mentang-mentang pilihanraya umum tak lama lagi. maka kedengaran parti ni kutuk parti tu.. parti sana kutuk parti sini. Sorry to say.. such a childlish jak. Dah ditatap oleh seluruh rakyat negara. Gaduh dalam parlimen siap marah-marah macam budak kecil je. Perlu ka nak kutuk mengutuk antara satu sama lain? Belum tentu lagi sahih ke tak maklumat yang ada. kan? Tak boleh ka mun nak bertanding pun secara sihat.. 

Isu pemansuhan PTPTN. Isu Bersih 3.0 plak dah. Dan macam2 isu baru. macam2 jak. Korang tau ke? Aku tak tau.


Dulu... aku memang jahil tentang politik neh.. Memang tak paham apa bendanya politik nie apa kaitannya dengan kerajaan.

tapi semenjak aku berkecimpung dalam dunia pekerjaan (chewah. loba) aku tauk la serba sedikit apa kaitannya politik tok dengan kerajaan. contohnya fahaman politik ya bisa mempengaruhi pemerintahan sesebuah kerajaan negeri. contohnya... CONTOH JAK. jika sesebuah negeri tu dikuasai oleh si anu... maka kuranglah pembangunan di tempat itu. CONTOH je ye... korang nilai sendiri lah ye. aku tak nak banyak komen.

what everitis..

politik bagi aku macam tak adil je kan? PENDAPAT AKU.

so? selagi pilihanraya tak habis.. korang dengar dan pandanglah berita tentang masalah-masalah negara yang berlaku.. (tak pernah habis) dah habis pilihanraya pun cenggitu jugak...huh...






nota kaki: korang dah daftar mengundi ke? 

Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

0 pekopon comel mengomel: