Followers

Wednesday, April 18, 2012

Kau Sapa Nak Judge Aku?


Aku tak suka orang komen lebih-lebih pasal dirik aku. Komen suruh aku jadi yang terbaik, terhebat dan termasyuk. Kau sapa nak komen tentang aku. Tentang hidup aku.

Kenapa?

Kenapa manusia suka nak hukum orang atas kesalahan masa lalu atau kesalahan masa sekarang. Lagi sekali aku nyatakan, manusia itu tidak sempurna. Tiada siapa yang boleh jadi sempurna. Lain lah kalau kau tu Tuhan. Kan?

Kau ingat kau tak pernah buat salah kau tu hebat lah?

Kenapa ye manusia ni cepat sangat tengok kesalahan orang lain? Seciput je tu.. Tapi heboh bagaikan nak rak. Nak bagitau sekampung dengar. Pergh memang you have a loud speaker i guest. Tak apa, nanti aku belikan ko sebuah cermin. Ko cermin dulu diri ko elok-elok.. tengok ko tu ade kurang ke tidak ek? Kalau ko kenal sangat, aku boleh la bagi chance 10%.. ni langsung tak kenal. Memang. memang stupidas...

Manusia sentiasa belajar dari kesilapan untuk jadi yang terbaik di masa akan datang.. Mereka dah belajar dari kesilapan masing-masing.. Kalau dah terbuat jugak tu, salah diri sendiri lah.. Tapi kita ni tak perlulah nak hukum orang kan? Tak payah nak bajet best nak kritik orang tu macam-macam. Baik cermin diri sendiri dulu ye.. Mana la tau kan kot-kot masalah ko kritik tu berbalik kat diri kau sendiri.. 

Aku.Semua akui. Hidup ini umpama roda. Sentiasa berputar mengikut edaran masa. Kadang-kadang kita di bawah. Kadang-kadang lagi kita di atas. Berilah mereka yang melakukan kesalahan tu, peluang yang kedua. Tak salah kan?

Akhir kata dari aku:

JANGAN LA NAK MENGATA, MENGHINA, MELAWAK KASAR DENGAN ORANG SAMPAI ORANG LAIN TERASA HATI DENGAN ANDA....


Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

0 pekopon comel mengomel: