Followers

Thursday, August 9, 2012

Pingat Gangsa Milik Pandelela Rinong

Sementara line yang bengong sebab "pihak berwajib'' telah menyekat kebahagiaan aku nak bersurfing. aku buat short entry.







Pandelela Rinong, atlit kelahiran Sarawak telah berjaya memperolehi pingat gangsa pertama  Malaysia setelah berjaya menamatkan acara 10m platform wanita awal pagi tadi.Yes. Im proud of you girl!! 

Pandelela berjaya bangkit daripada terjunan pertama yang aku boleh padah agak 'slack' sikit dan nya akhirnya berjaya menamatkan saingan 5 terjunan dengan 359.20 mata dibelakang Chen Roulin dari China 422.30 mata dan Britanny Broben dari Australia dengan 366.50 mata.

Yang buat aku terlebih-lebih proud ya sebab Pandelela tok one of our schoolmates during  my school days. Nya adalah Ex-student SMK TABUAN JAYA atau lebih dikenali sebagai Sekolah Sukan Tabuan Jaya (SSTJ).

FYI, Pandelela telah mencatatkan sejarah dengan menjadi wanita pertama Malaysia memenangi pingat Olimpik dalam sejarah sukan negara.

So once again... Tahniah Pandelela Rinong! You made Malaysian proud!! some goes to Datuk Lee Chong Wei ;)

okbai!!




p/s: nak buat entry tok menguji kesabaran aku bena jak. dan sori coz mungkin ada yang kurang paham dengan penulisan aku tok. mix malay and malay sarawak.


Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

3 pekopon comel mengomel:

Mrs Velentine said...

tahniah

Anonymous said...

tahnain dan tumpang bangga juga

Unknown said...

tahniah untk atlet2 negara.