Followers

Thursday, May 10, 2012

UiTM? Aku Tak Layak.. Macam Mana Ni??

frust eyh.. kamek sik dapat tawaran UiTM.. camne tok?

punah hancur masa depan aku...

ape nak buat ni.. mana aku nak sambung belajar... 

result ada juak A's tapi still sik dapat tawaran UPU... adoh....

FRUST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


i bet what i said earlier is some of keluhan para lepasan SPM yang kebingungan sebab tak dapat masuk UiTM.. ayooo.. macam mana ini.. ayooo... tak tahu....

jangan bingung..usah gusar..kalau ada rezeki kita, ada la...

madahnya tek ****

aku nak bagitahu satu rahsia besar... aku dulu pun masuk uitm melalui rayuan gak.. almaklum result tak berapa nak elok kan... alhamdullilah.. aku berjaya gak menggenggam apa yang aku miliki sekarang..

waktu pertama kali check UPU, macam kilat menyambar badan aku je bila baca ANDA TIDAK LAYAK DITAWARKAN KE UITM... (lebih kurang macam tu la kot ayatnya) dah la time tu tengah frust tak dapat masuk maktab.. UPU pun tak nak terima aku gak... aku dah bayangkan alamat aku kerja kat kedai je la lepas tu.. sedih..sedih...

apa aku buat yang membolehkan aku masuk sana??

aku rasuah la naib counselor kat situ.. haha.. gurau je la... 

aku buat e-rayuan melalui website uitm sendiri (zaman aku la, tak tahu zaman budak sekarang macam mana) dah tu.. aku buat pulak surat rayuan dan hantar terus ke timbalan pengarah hal ehwal akademik... semangat nak belajar punya pasal...

dan..walllah... aku pun ditawarkan untuk sambung belajar ke sana.. yeaa!!! 

aku tak kisah orang nak kata... 

" kau masuk UiTM jak? sik da standard alu jak.."

" student UiTM ke? (sambil tunjuk muka macam xxxx)"

apa aku dulik?? macam la tempat korang study tu standard la sangat... Orang cakap UiTM ni senang nak dapat.. yang dapat teruk-teruk pun dapat masuk sini... apa yang teruk tu tak boleh berjaya ke? apa yang dapat banyak  B, C dan sampai yang gagal dalam SPM dorang tu bodoh sangat ke? Untuk pengetahuan korang, mereka-mereka yang korang kata teruk tu la selalu dapat 3.5 cgpa and above every semester...  so please la..  hentilah sikap nak compare2 ni... 

ok..enough of mumbling ... 

utk mereka yang nak sambung studi kat uitm tu tapi tak dapat, aku cadangkan korang buat aa macam apa aku buat tadi.. janganlah nak harapkan mak bapak je nak buat semua.. sendiri kena la usaha...

bak kata kak dotdotdot... "sik kan berak pun orang nak basoh untuk kau.. "

kata akhir dari aku... semoga berjaya!!!

Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

0 pekopon comel mengomel: