Followers

Friday, May 11, 2012

Kemaruk Status FB

Dear Bloggers..


"Ko ade FB tak?"

"Lak add kamek kat fb aa"

"Jangan lupa pm aku nanti"




FACEBOOK. sapa kat sini ada facebook? Boleh kata semua generasi sekarang ada facebook or as known as FB. dari budak tadika sampai la ke orang tua. betul.. semua ada. betapa hebatlah teknologi yang kita miliki saat ini..


Facebook atau Muka Buku ni kalau digunakan dengan tujuan yang BETUL memang mendatangkan banyak hasil dan informasi. contohnya macam bila result UPU nak kua... peluang pekerjaan... berdakwah dan sebagainya... banyak faedah kan??????


Update Status FB
back to the topic... bila aku bukak fb... aku lebih prefer menjadi pemerhati dan komen mana yang perlu sahaja...sumpah.. tak tipu. aku hanya akan update status bila jiwa aku kacau je... hahaha... tapi trust me, non of them are personal stuff...


perasan tak.. bila kita melihat status-status manusia kat fb ni seumpama kita melihat ragam manusia di seluruh dunia meskipun kita hanya duduk di depan pc atau lappy kita...kadang-kadang nak tergelak pun ada gak bila baca status-status orang ni... 


cuma....


aku terberapa nak berkenan dengan sikap segilintir manusia di fb ni..


ada la satu manusia ni.. salu sangat post status yang pelik-pelik.. sorry to say tak mendatangkan manfaat kepada manusia lain.. bila orang like dia marah pulak.. tak like dia kata sombong pulak.. apa kes manusia ni? bila orang spam dia punya status or block dia, lagi la dia bertambah-tambah marah.... dah tak nak dibuat tu, di buat begini apa kata kalau manusia ni buat private je status fb dia tu kalau tak nak orang bagi respon or what so ever... manusia ni...memang pelik....


korang tau tak...dari fb gak..kita dapat tau orang tu jenis show off or tak? hahaha... kantoi..... 


currently at Abu Dhabi..

baru dapat tablet baru.. weee....

tengah makan bersama tersayang...luv you so much sayang...

drive balik dari ipoh ke penang.. adoi penat nya....

baru lepas mamam pizza....

adoyai... korang rasa ada yang kisah ke bila post macam tu... yang like tu.. entah betul-betul like  ke atau buat muka-muka ala plastik gitu... yang jenis nak dapat publisiti salu buat macam ni la... bukan cemburu tapi tak perlu lah nak cerita satu dunia ape korang dapat, kat mana korang...  macam tak berbaloi je... nak kena rompak ape?? AAK. Ada Aku Kisah....


ada lagi nih... mereka yang menyumpah seranah kat fb.. adoh... gambar dp je bukan main ayu... yang si jejaka bukan main handsome punya post..tapi bahasa nauzubillah... allah je tahu... biasanya yang perempuan ni la yang banyak update status mencarut macam ni... 


"celaka perempuan ya... abis gerek aku nak ditekel nya.. mun aku dapat, aku rusah nya cukup2"

" xxxx...lelaki ni bajet best je banyak... wtf"

lagi satu punya worang... 

"currently with tersayang..."

"frust ku... kenak nya curang ngan aku...sia-sia ku curahkan sepenuh kasih sayang kat nya"

"sedih ku eyh.. aku masih sik percaya kenak nya tinggalkan aku... kenak!!"

"selamat tinggal.. aku masih sayangkan kau..hingga akhir waktu"

"kenapa hidup aku begini??"


kadang-kadang aku baca....rasa macam annoying jugak... tapi ape boleh buat.. ni hak manusia sendiri... cuma rasa tak berapa sesuai bila kita update status yang aku rasa personal sangat-sangat dan tak patut diketahui oleh orang lain... orang luar.... orang yang tak dikenali... setuju tak? 


ok.. ni lagi satu status....


rasa nak terberak la pulak...

sakit perut....

kepala pening...

mengantok...


apa lagi nak update? boleh tambah?




hahahaha... tak kisah la ape jenis status korang... yang penting korang hepi.. tapi harap boleh la control sikit status kat fb tu... bukan semua yang suka melihat dan membaca apa korang kena buat hari-hari... yang personal tu... harap boleh lah dirahsiakan.. tak perlulah nak bagi seantena kawan korang tau.. aib manusia tu.... 






Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

2 pekopon comel mengomel:

Nurrul Hazieqah said...

memang adang2 benda yg kecik pun nak bagi tahu.. ntah pape tah..
yg nurrul agi tak suka kalau upload picture...
haiihh.. picture muka sama upload bebanyak.. annoying lah !

Momo said...

@Nurrul

memang...kang tegor mengamok plak..hahah