Followers

Wednesday, March 28, 2012

Kawan atau Sahabat

Kawan atau sahabat


Ohayyo gozaimasu..






aku nak tanyak ktkorg? ktkorg banyak kawan sik? bapa banyak kawan ktkorg ada? kawan fb?kawan twitter? kawan blog?dapat ktkorg padah ngan aku?


mesti ktkorg akan padah eee...kawan aku banyak.. sik terkira... mun kat fb adalah dalam beribu2. sama wak twitter... 


ok.


let say aku tanyak sal sahabat? siapa dan berapa sahabat ktkorg ada? mesti ktkorg just kata a few jak or sikda langsung.


time aku sekolah rendah dolok, kamekorg suma ada buku biodata diri.. ktkorg ada x? hehe.. ala..buku yang org mpun ya nyoh kita ngisik nama la, alamat, tarikh lahir la.. hobi la.. makanan kegemaran ka.. even sapa gerek pun mok ngkah wak.. haha.. kakya hujungnya adalah madah kata mutiara dirik la.. ayat yang salu org akan tulis..


terima kasih kerana menyuruh saya mengisi biadota awak yang cantik dan cute tok... smoga awak berjaya mendapat 5A dalam UPSR kelak..

LUCU na juak.. almaklum time ya ne da laman sosial kedak facebook kedak anak2 knektok..

aku melalut jap tek.. back to the topik.. dalam buku biodata ya nak mesti akan terkeluar jenis2 kawan.. serius.. aku pun ada clasify kedak ya juak bah dolok.. haha.. contohnya.. kawan sejati, kawan baik, kawan biasa, kawan baru.. even musuh (mun kawan ku eja:munsuh) tulis juak..aku sik ingat sapa negor..tapi rasanya mak aku la kot.. nya padah apalah beza kawan sejati ngan kawan biasa ya.. sama juak.. tetap bernama kawan. time ya aku gik kecik. gik taik idung masin.. aku sik tauk mok terang.. aku just kata.. lain la mak.. kawan sejati ngan kawan biasa ya sik sama.


bila dah makin membesar dan baru kenal dunia lepas terjadi beberapa peristiwa, baru aku sedar (jujur: aku tok lambat matang.terima kasih) rupanya kawan dan sahabat sik sama.




Bagi aku:


KAWAN; sapa-sapa kta boleh jadikan kawan.. ko baru kenal ngan orang ya pun, ko dah boleh kata "eh nya ya kawan aku.." kawan... kawan adalah seseorang yang boleh dengan kita time hepy2.. suka2... kawan sekerja, kawan sekolah, kawan satu kampus.. kawan hostel... tapi...


kawan hanya kawan atas nama...


SAHABAT; bukan semua kawan kita boleh panggil sahabat. betul x? angguk kepala tanda setuju.. ~.~


sahabat adalah seorang bukan kita kenal sekejap or bertahun lamanya. sahabat adalah seorang yang setia.. yang sentiasa ada di sisi kita waktu kita senang ataupun susah.. tempat kita berkongsi masalah... ada waktu kita gembira ataupun sedih...yang sanggup ketepikan benda lain utk kebahagiaan sahabatnya (bukan gay or les ok) yang akan ketawa dan menangis bersama kita.. sahabat adalah orang yang sik kan ketepikan kita demi orang lain.. sahabat adalah dia yang sedia menghulurkan tangan di waktu kita sedang lemah dan sesat...




susah kan nak cari orang yang betul2 boleh bergelar sahabat. aku dikpun pun sik da sahabat. cayak x? ok..


aku BULAK gik..


sahabat aku sik banyak.. brapa banyak biar la aku seorang jak tauk. ya pun nya jauh dari aku.. kesian nak kat aku.. orang2 aku sayang semua nya jauh2..tapi sepanjang aku hidup dan berkawan, aku sik pernah jumpa sahabat sebaik nya di dunia tok... dan aku sangat2 sayang dan rindukan nya.. hopefully one day aku akan jumpa balit ngan nya...


so? berapa banyak yang ada dalam kawan2 ktkorg yang berjuta2 ya? ada ka ciri sahabat yang aku maksudkan dalam "sahabat" ktkorg? 





Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

0 pekopon comel mengomel: