Followers

Tuesday, February 14, 2012

1st Experience . . .

Dear Bloggers..

Oi2... ktkorg mesti ada first experience once in the life time nak? sik kisah la first time bawak kereta ka, first time buat bun G jumping ka or what so ever la.. today.. aku nak ceritakan 1st experience yang i would things never expected..ahaha..naik BELON (kapal terbang) pergi KUALA LUMPUR!!!!

haha...like seriously aku sik pernah pikey aku akan nait kapal terbang.. ya la.. aku sedar.. aku tok sik berduit nak k belon... dah la bok stat kerja dalam few weeks... alu tetiba dipadah orang ofis err dalam time terdekat tok kita g kl ok?? adohai.. dah mcam2 aku dengar pasal nait kapal terbang.. alu la nebez nyawa aku... tok yg kawan2 aku salu cita bila nait belon:


  1. telinga sakit aeh mun nait.. better kita makan or kunyah2 sumting time ya..
  2. mun belon kenak ujan o berlanggar dgn awan, mesti bergoyang2..( ajai ku mabok kaktok)
  3. bila belon nak mendarat, asa nya macam laju jak..asa belon ya macam sik pat mok break n akan berlanggar sesuatu..
aku nak dengar alu la san sa nyawa... huhuhu.. hari demi hari ku menunggu hari yang aku sik sanggup mok pergi...akhirnya 12.8.2011 pun tiba..mok sik mok.. aku kenak pergi... huhu.. takut tapi a lil bit excited....sepanjang di airport kuching aku ngikut jak cney org pergi..haha.. org check in aku ngekot blakang.. sampe ke cabin pun aku ngekot dari belakang..mun sik aku ng ke depan jak2....akhirnya.......


aku dah berada dalam kapal terbang..nampak ada kapal terbang lain gik di luar.. uuuu...besar...alu la aku terpikir...camney boleh kapal terbang sebesar tok terapung di udara.... dan camne pilot ya ngembak...ai? pelik sungguh....




paru-parunya camtok rupa dalam kapal terbang...err...pramugara pramugari nya quit nice too..and friendly...coz dah d training kedakya kot.. ai..alangkah best mun dapat jadi pramugari...lebih2 gk dalam perjalanan yg jaoh2...boleh travelling..tapi mak aku NANG SIK MOK aku jadi kedakya..nya kata mun dah tua sik d pake gik..huhu...first time..aku dapat sit betul2 dekat ngan sayap..huhuhuhuh... and trust me..pastok aku sik mok gik dudok cya..huhuhu

time nait...aku sik rasa pa2...yg aku tauk...aku dah nait jak...dah terapung di udara..dan SUBHANALLAH..indahnya ciptaaan ALLAH YANG MAHA ESA...


rupanya camtok pemandangan bumi sarawak mun di tga dari atas..sungai nya kedak ular jak...hahaha....tapi nang kacak eyh...

aku ada la merasa kapal terbang melanggar awan..errr.sikda la menakutkan gilak..besa jak...aku rasa worse gik aku nait keta g simunjan riya...nang skit2 badan...huhuhu..jalan jak beralun2...and aku merasa juak flight aku dalam ujan..huhuhu.... nang kuat juak kapal terbang ya bergoyang... kawan2 aku suma takut.. aku gik sempat melawak gik time ya..(heran jak org seberang sit tga olah aku) cdak padah tedah tga aku terpaksa lalui pengalaman 1st yg menakutkan..tapi honestly..aku rasa enjoy plak tga kapal terbang ya shaking SIKIT..hahaha....

time mok mendarat... huhuhuh.. kan nya mendarat sikit demi sikit..ya allah..aku pk aku dah pekak.. dah time ya bulan posa.. mun sik tek... aku dah terkunyap2 dalam kapal terbang ya... time kawan ku klaka, aku lgsg sik dengar... (bulak gilak ya) actually dengar tapi aku rasa nya klaka dari jarak jaoh jak walaupun nya dok sebelah aku jak...huhuhu... lelah aku telan air liur aku banyak kali... lamak ku nelan... ulang2 kali..dah turun kit..baru la ok telinga aku..cis..nebes gila babeng dow....

so this is KLIA.....


kawan aku kata... kacak gik airport kuching dari klia..tapi bagi aku sama jak... sama kacak..hehe...almaklum sik penah tga...

time balit..macam biasa..aku ngekot jak belakang org....agak blur..tapi setelah mengekot org akhirnya masuk juak aku dalam cabin semula.. hehe... and aku dapat belon n pramugara & pramugari yg sama...haha...and the best part is aku tukar tempat ngan kawan aku..aku dok sebelah tingkap..wuhuu..best...lagipun kebetulan sit belakang sik banyak org.....



tok la pemandangan aku tga luar tingkap ya...im flying without wing..yeah...eii.. btw...aku sik rasa pa2 pun time nait and mendarat..telinga aku definitely fine..heheh... sampe nektok...aku sik sangka aku meninggalkan bumi sarawak dan pergi ke kl dan balit ke sarawak balit...hehe...someday aku nak naik gik kapal terbang and fly away straight to my love one place...;))


Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

0 pekopon comel mengomel: