Followers

Sunday, June 10, 2012

Ko - Berat, Aku + Berat

Dear Bloggers..

Pada 10 Jun yang lalu.. aku pergi satu seminar kesihatan ni. Aku bukan nak cerita apa aku buat kat seminar tu.. cuma aku nak kongsi keputusan kesihatan aku. Haha.


Aku mempunyai tubuh badan yang sihat dan tubuh badan yang berusia seorang perempuan berusia belasan tahun sedangkan umur aku sekarang adalah…. Tuttttttttttt…. 


Aku excited bukan sebab umur tu sebenarnya.. Cuma aku bersyukur sangat-sangat sebab Allah ciptakan aku, walaupun aku ni kurus cekeding dan tinggi lampai.. tapi aku SIHAT!!!!!!!!!!! O yeah!!!!!!!!!!! Allah sayang aku. Alhamdullilah Ya Allah..


Aku ni underweight je. Dan kalau nak tinggi aku sesuai dengan berat, aku kena tambah beberapa kg untuk berat badan ideal dan badan tak melayang ditiup angin.. hahah.. Macam mana tu?? ( Mesti korang membayangkan aku seorang yang tinggal tulang je kan?)


Aku nak sedarkan satu hamba allah ni yang berfikiran negative dan fikir orang yang kurus dan gemuk adalah orang yang banyak penyakit berbanding orang yang mempunyai berat yang ideal dan tubuh badan yang elok. (posisi aku sekarang: tangan di dada, mata di atas)

Tapi.. tapi untuk pengetahuan mereka yang “kurang” pemikiran nya ni.. aku nak bagitahu ye, kalau berat badan je ideal tapi lemak tersembunyi berketul, metabolisme tak seusia umur kita sebenar, kadar gula dalam darah tinggi.. sihat sangat ke awak tu? ( taip dalam keadaan emotional sikit)


Jadi.. Aku berjanji pada diri sendiri.. akan cuba naikkan berat badan aku. Aku nak buktikan pada mereka yang kurang pemikiran ni, yang aku boleh jadi sihat!!!


Ada tip nak gemukkan badan tak? Kongsi kat aku ek?







Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

4 pekopon comel mengomel:

Unknown said...

eeeee..bez eh...ambik isik mek tok
senang jak mok gemok..harus ada cinta pd makanan..pas mkn tdo..hahahha

Qalb Awwab said...

nak badan gemuk.? senang je, makan banyak! hahaha. *komen tak membantu* :P

Momo said...

@Yumida

boleh..belah la..berik ngan mek..mek mok berisi..mek mok gemuk..huhu

Momo said...

@mirul aar

err...agak aa.hahah... dah makan banyak2..non stop..tapi..tak jugak besar2..:( sedih kan?