Followers

Monday, June 25, 2012

Jodoh Itu Rahsia Allah


 
"Jodoh itu Rahsia Allah
Sekuat Mana Kita Setia
Sehebat Mana Kita Merancang
Selama Mana Kita Menunggu
Sekeras Mana Kita Bersabar
Sejujur Mana Kita Menerima Kekasih Kita
Jika Allah S.A.W tidak menulis jodoh kita bersama kekasih kita, kita tetap tidak akan bersama dengannya.."



Dulu.. aku selalu mengimpikan bersama si dia. Lelaki yang selalu ku damba dalam anganku.. sempurna..sempurna buatku.. Ya.. aku tahu. Kami umpama langit dan bumi. Lalu ku simpan angan-angan daripada bergelar kekasih hati kepada si dia. Entah bagaimana dan macam mana seorang di kutub utara..seorang di kutub selatan.. hidup kami jauh berbeza.. tapi kami mula rapat..mengenali diri masing-masing..dan si dia melafazkan rasa hati kepadaku... rasa seperti mimpi.. mimpi yang aku harapkan agar aku tidak akan terjaga selama-lamanya.. biarlah kami bersama buat selamanya.. sayangku..cintaku..hanya untuknya..dia lah sempurna.. cinta sempurnaku..

bak kata pepatah.. ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari.. si dia lantas menyepi meninggalkan aku sendiri tatkala kami mula berjauhan.. tanpa kata.. hubungan kami putus tanpa bicara... lalu hadir seorang teman.. teman yang aku sendiri tak pasti datang dari mana.. sentiasa berselisih tetapi tak pernah bertegur sapa.. sering berjumpa tapi tak kenal antara satu sama lain...
pelik kan..bagaimana akhirnya kami mula jatuh cinta.. hingga saat ini...

semoga..cinta itu.. milik kami.. dengan keizinan olehnya.. 

Ya Allah.. ku harap dia lah yang tercipta untukku darimu.. semoga si dia tulang rusuk kiri yang Allah ambil untukku.. Amin...
 

Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

5 pekopon comel mengomel:

THE AUTHOR said...

Jodoh ini misteri Allah..
Kita hanya perlu berusaha mendapatkan jodoh tersebut..

Reena Sidek said...

amin.... semoga hubungan ktk dgn nya ada jodoh...

Anonymous said...

betul tu.. ajal maut jodoh pertemuan di tangah Allah swt..

Asyiqin Haulisah said...

betul, jodoh sudah DIA aturkan.

izzazi syahnaz nazri said...

http://kliktekan.blogspot.com/
follow