Followers

Monday, April 16, 2012

Nak Sambung EPJJ ke Tak?

Dear Bloggers..


Cukup sudah aku join segmen hingga saat ini..

kepala aku tengah pusin fikir sesuatu...

aku...

aku nak sambung belajar gik...

tapi...

i do not know where and when i suppose ambik...

untuk pengetahuan Universiti Teknologi MARA dah pun bukak tawaran masuk pengajian jarak jauh (e-PJJ) dan pengajian luar kampus (PLK) sesi Mei 2012.. dan tawaran tok la yang aku tunggu2 selepas jak aku tamat pengajian...  tahun lepas dapat tawaran sambung degree tapi aku terpaksa tolak atas sebab munasabah.. (sedih kan)

plus...

UiTM kinektok dah pun tawarkan program Mengubah Destinisi Anak Bangsa which program tok akan mengecualikan yuran pengajian bagi yang sik berkemampuan... (macam aku) haha.

dah ada benda nak tolong, sapa sik mok nak?

tapi nak....

pendapat kawan aku yang menyatakan rugi jak mun aku ambik e-pjj ya membuatkan aku terfikir dua kali jak nak ambik.

sebab apa kawan aku padah kedakya?
1. aku belum dapat permanent job.
2. gaji yang aku ada sekarang, belum tentu dapat menampung perbelanjaan aku untuk study (books, assg, g kelas hujung minggu)
3. mun dapat biasiswa or pinjaman pun, jumlah nya sama seperti gaji aku jak... yang kecik ya... haha...

jadi persoalan aku?
1. boleh kah aku apply?
2. berapa jumlah pinjaman @ biasiswa yang diberikan bagi pelajar e-pjj & plk?

bloggers...pendapat kitakorang macam ni? 

patutkah aku:
1. apply 
2. tunggu sehingga dapat kerja tetap & stabil


plz...aku perlukan pendapat kitakorang.. plz..plz..plz..


nak info/nak apply juak? klik link kat bawah ya ok?:




Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

1 pekopon comel mengomel:

hamzah99 said...

pa cita tek....
dah sambung blaja ka....
bik kos apa...