Followers

Wednesday, April 4, 2012

The Lovely One In My Life

THE LOVELY ONE..

Entry aku kali tok berkenaan dengan diri aku sendiri.. hee.. sesapa yang rasa boring, boleh la skip ke entry lain. sekian. terima kasih.



Pada zaman dahulu kala, aku dilahirkan dan dijaga bagai menatang minyak yang penuh.. haha.. apa2 aku mintak semua aku akan dapat. (kot) selama 5 tahun aku hidup jadi anak tunggal.. dan ditakdirkan..

Adik aku dilahirkan..

Aku ingat gik.. time ya aku gik tadika.. mak aku padah kelak aku akan dapat adik.. ok. Aku rasa hepi.. Cuma aku masih sik mengerti apa ADIK ya. Dan apa mak aku cuba maksudkan. Haha.

Tanggal bulan Mac xxxx adik aku pun dilahirkan ke dunia..

Hepi la tek.. ada orang baru in the house…ingat gik..time kat hospital..aku tengah tunggu mak aku..kakya bapak aku bagi aku pegang kad warna pink.. (kad utk baby) kat cya ada gambar baby.. aku ingat kan ya la gambar adik aku… bila aku tga baby ya.. langsung sik sama. Aku pelik. Pelik gilak.. salah baby ka apa. 2 3 kali aku tanyak tapi langsung sik da orang jawab. (ada tapi aku sik ingat kali)

Sik berapa lamak adik aku dilahirkan (ingatan kabur2) adik aku kenak admit di hospital gik sebab menghidap demam kuning.. sekali gik aku pelik.. demam kuning? Tubuh orang warna kuning ka? Kenak adik aku sik kuning pun.. coklat jak.. yang paling aku pelik kenak adik aku diletak kan di dalam katil bertutup yang ada lampu.. serius pelik.. kenak baby lain sik kedak ya pun… mak cerita, mak ngah aku menangis tangga adik.. jadi aku piker.. teruk ka sakit adik aku?
2 kali juak la adik aku kenak admit di hospital.. 2nd time coz nya kenak paru2 berair..

Ok..

Lepas nya sihat bermula lah kehidupan aku bersama adik aku.. dan serius. Aku mula rasa jeles. Ney x, semua tentang adik aku. Ckit2 adik aku.. aku? Macam kenak ketepikan jak oleh mak bapak aku. Setiap kali perhatian diberikan pada adik aku, mula lah aku memberontak..bapak aku ya nang sayang na ngan adik aku ya. ingat gik mak aku nguyat (maksudnya: usik) aku… aku nangis.. aku ambik tukul balon and nak pangkong adik aku yang gik baby ya.. ya allah.. nasib bait sik apa2 miak ya..

And so… bermula lah kehidupan aku bersama adik kesayangan aku ya.. Hidup dan membesar bersama until today… aku ngan adik aku sik pat temu… asal bertemu.. aku lah yang menjadi raja penguyat dan raja pembuli.. kesian adik aku.. sigat terkaung2 dikerja aku.. mak aku la salu nganok aku and backup nya.. tapi waktu aku tinggal kat hostel, sunyik la rumah ya..mun aku datang, mesti bising ngan suara adik aku dan suara mak aku. (ala kadang2 mak pun nguyat juak)

Adik aku ya tua ija orangnya.. haha.. mun nya sorang2 jak kat rumah, rajin nya kemas rumah.. abis dah pinggan mangkuk di basohnya.. barang2 nya suma tersusun rapi.. aku suka alih, tapi mesti nya marah aku balit.. bab tv, nya nang suka glak tga drama melayu... lebih2 gik mun dalam drama ya ada orang nya suka tga.. sapa? contohnya;

Datuk Jalaluddin Hassan
Allahyarhan Shukri Hassim (sebab mukanya iras muka bapak aku)
Adi Putra
Fizz Fairuz
Botak (aku sik tauk nama watak botak yg berlakon cerita Juvana ya)

Ngegeh nak?

Aku ingat sebab aku selalu bulinya, aku ingat nya sik suka aku dah.. tapi mak aku padah waktu aku sikda, nya salu soh mak aku kol aku. Sebab nya nak cakap ngan aku… nya pantang mun tangga aku berkemas baju ngan beg besar sebab nya sik suka tangga aku pergi jaoh2.. time ya, jangan harap lah nya mok berklaka ngan aku.. arum bulak tangga aku pun sikmok… rupanya nya sik pernah lupak ngan aku.. mun berbeli barang..mesti mok beli dua igek.. satu untuk nya..satu untuk aku… (sedihnya)

Umor aku ngan adik aku jauh bezanya.. 5 tahun.. adik aku bukanlah macam adik orang lain.. nya istimewa.. walaupun nya istimewa aku tetap sayang nya dan aku sik pernah malu ngaku nya ya adik aku..

Cuma….

Aku terpikir… kita hidup bukan makin muda.. tapi makin tua… aku takut.. mun mak, bapak dengan aku dah sikda kelak…siapa nak jaga adik aku.. aku takut gilak bila pk hal ya… sampe aku pk.. biarlah andai kata tiba waktu..nya yang pergi dolok tinggalkan aku seorang sebab aku sik sanggup nak tinggalkan nya seorang2 sebatang kara di dunia tok… aku sayangkan adik aku…sik kira macam ni pun rupanya… aku maok bersamanya selagi aku masih mampu nak jaganya….




Kakak sayang adik…      






nota kaki: hargai keluarga kita selagi mereka masih bersama kita.
Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

0 pekopon comel mengomel: