Followers

Wednesday, March 28, 2012

Pig Starter

Dear Bloggers...


Time aku gi beli makanan untuk minum pagi ngan kengkawan sekalian.. aku terpandang longgokan guni. ok. at first it is out of my sight.. 


entah kenak aku tergerak hati nak tauk apa dalam guni ya.


nama guni ya ---> PIG STARTER


tapi yang ada dalam guni ya ---> kelapa kering


apa ya pig starter? secara sik formal nya kedak baja yang diberik kepada anak khinzir/babi. kira baja permulaan utk bagi khinzir ya membesar la.


aku sik kisah la whether pig starter ya mengandungi benda yang halal or sik, tapi yang menjadi persoalan dalam kepala aku, kenak nya digunakan utk letak kelapa kering ya... dah conform2 guni ya maybe pernah melalui or in touch with khinzir....


camne ngan orang tua (aku duduk di kawasan kampung) yang salu beli benda ya.. yang sik pande membaca. pakey beli jak.. apa akan terjadi? those that peniaga/supplier know?


semua tinggal persoalan...




nota kaki: susah nak cari benda halal.
Maafkan Penggunaan Kata 'Aku' Pada Mereka Yang Lebih Berumur

0 pekopon comel mengomel: